„Elevator” oznacza windę, a „pitch” to po angielsku silny tekst perswazyjny o sprzedażowym charakterze. Podróż windą zazwyczaj nie trwa dłużej niż kilkadziesiąt sekund, czyli dokładnie tyle, ile w zamierzeniu powinna zajmować przemyślana i błyskotliwa autoprezentacja. Hipotetyczna sytuacja, w której spotykamy się w rzeczonej windzie z menedżerem, prezesem, potencjalnym pracodawcą bądź inwestorem, stanowi zatem symbol okazji do zdobycia zainteresowania osób ważnych dla naszej kariery.

Kiedy i jak używać elevator pitch?

Jeśli szukasz pracy, możesz wykorzystać swoją prezentację podczas interview, na targach, ale także online w podsumowaniu na LinkedIn lub biografii na Twitterze. Elevator pitch to świetny sposób na zdobycie zaufania u hiring managerów i przedstawicieli firmy. Pomaga przełamywać lody i wzbudzać zainteresowanie.

Możesz także użyć elevator pitch, aby przedstawić się podczas networkingów. Jeśli uczestniczysz w projektach biznesowych, zebraniach firmowych lub w jakichkolwiek innych, przygotuj sobie krótką prezentację, aby podzielić się nią z tymi, których spotykasz.

Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej na temat elevator pitch – jak zaprezentować się po angielsku, aby zainteresować odbiorcę. A zatem, co powiedzieć, jak zacząć rozmowę kwalifikacyjną, spotkanie z szefem czy z klientem – dołączcie do naszego darmowego webinaru, który odbędzie się we WTOREK, 26 PAŹDZIERNIKA 2021 O 20:00 – 21:00.